6. Festiwal Filmowy Pięć Smaków

Od 27 do 30 października w kinie Helios Nowe Horyzonty gościć będzie wrocławską odsłonę 6. edycji Festiwalu Filmowego Pięć Smaków – jedynego w Polsce, corocznego przeglądu kina azjatyckiego. W programie najlepsze „kąski” festiwalu.

Bilety:

18 zł (normalny)
15 zł (ulgowy)
sprzedaż kasach i on-line

80 zł - karnet (w sprzedaży w kasach kina)

Opisy filmów i bilety na festiwal

Główne punkty tegorocznych Pięciu Smaków to sekcje: Focus: Malezja czyli przegląd najciekawszych tytułów wyprodukowanych w tym kraju w ostatnich latach, Nowe Kino Azji – konkursowa sekcja prezentująca to, co najlepsze w kinematografii Azji Południowo-Wschodniej w ostatnim roku, kino gatunkowe – w tym przypadku azjatycka specjalność: kino grozy i – po raz pierwszy na Pięciu Smakach - sekcja dokumentalna Wolność w Azji. Dla widzów wrocławskiej repliki organizatorzy wybrali tytuły wyjątkowe...

Songlap (Malezja, 2011) w reżyserii Fendiego Mazlana i Farizy Azliny oraz Bunohan (Malezja, 2011) Daina Saida to filmy, które przebojem zdobyły szczyty malezyjskich box-office'ów. Pierwszy z nich to naturalistyczny dramat opowiadający o dwóch braciach zajmujących się handelm dziećmi. Bunohan z kolei jest brutalną, hipnotyzującą obrazem historią zbrodni, korupcji i rodzinnych sekretów, których ujawnienie potęguje przemoc i przynosi śmierć.

Tokyo Playboy Club (Japonia 2011) to groteskowa, niepoprawna, absurdalna komedia Okudy Yôsuke, reżysera nazywanego japońskim Guyem Ritchie. Katsutoshi wpada w tarapaty, niechcący zabijając studenta. Przed karą ucieka do przyjaciela, który prowadzi w Tokyo klub nocny. Jednak w migotliwych uliczkach Shinjuku oferujących tysiące rozkoszy kryje się równie wiele niebezpieczeństw.

Pełnometrażowy debiut Marlona Rivery - Kobieta w szambie (The Woman in the Septic Tank / Ang babae sa septic tank, Filipiny, 2011) jest z kolei satyryczną refleksją nad autentycznością kina społecznego. Dwaj młodzi, niezależni filmowcy marzą o zrobieniu filmu, który surowo pokazując gorzką filipińską rzeczywistość, podbije światowe festiwale. Ta gorzka komedia jest najbardziej kasowym filmem niezależnym w historii kina Filipin.

Wrocławianie obejrzą również prezentowany podczas tegorocznego festiwalu w Cannes, w sekcji Directors' Fortnight, nagrodzony w Pusan, animowany dramat Król świń (The King of Pigs / Dwae-ji-ui wang, Korea Południowa, 2011) autorstwa Yeun Sang-ho - szokującą, jak pisze The Hollywood Reporter: „palącą jak kwas”, opowieść o szkolnej przemocy, która nie może pozostać bez wpływu na dorosłe życie bohaterów.

Wyjątkowymi pozycjami repliki będą dwa filmy dokumentalne represjonowanego chińskiego artysty, architekta i kuratora sztuki – Ai Weiwei'a. Tak mi przykro (So Sorry / Fei chang yi han, Chiny, 2012) to dokumentacja szykanowanego przez policję śledztwa, które Weiwei prowadził w związku z trzęsieniem ziemi w Syczuanie, podczas którego zginęła ogromna ilość dzieci przebywających podczas katastrofy w szkołach. Natomiast Ordos 100 (Ordos 100 / Eerduosi 100, Chiny,2012) jest przewrotną relacją z karkołomnego przedsięwzięcia, w którym 100 architektów z całego świata zdecydowało się zaprojektować domy o powierzchni 1000 m kw. każdy, dla ekskluzywnego osiedla umiejscowionego na pustyni w Mongolii.

Na deser Pięć Smaków oferuje widzom repliki jeden z najlepszych towarów eksportowych Azji: kino grozy. Seru (The Calling, Malezja, 2011) to film stworzony przez niezwykły tandem: Woo Ming Jin jest jedną z gwiazd malezyjskiego kina artystycznego, Pierre Andre to popularny aktor, reżyser i scenarzysta. Owocem ich współpracy jest krwawy horror typu slasher w konwencji mockumetu opowiadający o losach ekipy filmowej kręcącej horror w samym środku dżungli.

Natomiast Laddaland (Laddaland / Soi-lát-daa-laen, Tajlandia,2011) w reżyserii Sopona Sukdapisita, autora scenariusza m.in. przeboju Shutter – Widmo (2008) to, obsypana nagrodami tajlandzkiego przemysłu filmowego, historia rodziny wprowadzającej się na luksusowe osiedle, które okazuje się być miejscem nawiedzonym...

Opisy filmów i bilety na festiwal

Festiwal Filmowy Pięć Smaków odbędzie się w Warszawie w dniach 24-30 października 2012 w kinach Muranów i Praha. Wrocławska odsłona będzie miała miejsce od 27 do 30 października w kinie Helios Nowe Horyzonty.

Organizatorem Pięciu Smaków jest Fundacja Sztuki Arteria.

Festiwal powstaje przy wsparciu Miasta Stołecznego Warszawy, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Biura Gospodarczego i Kulturalnego Tajpej i Instytutu Lecha Wałęsy.

Partnerami festiwalu są kina: Muranów, Praha, Helios Nowe Horyzonty

Patronami medialnymi festiwalu są: TVP2, TVP Kultura, Trójka – Polskie Radio, Dziennik Gazeta Prawna, Polityka, Stopklatka, portalfilmowy.pl, KINO, Ekrany, Filmaster, Projektor Kulturalny, empik.com, Traveler, Globtroter.pl, Peron4, Emma Pak, stosunkimiedzynarodowe.pl.

Szczegółowe informacje: www.piecsmakow.pl

Basia 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Dumbo (dubbing) 
Tim Burton, USA 2019
Girl 
Lukas Dhont, Belgia, Holandia 2018
Green Book 
Peter Farelly, USA 2018
Jean-Luc Godard. Imaginacje 
Jean-Luc Godard, Szwecja, Francja 2018
Jutro albo pojutrze 
Bing Liu, USA 2018
Kafarnaum 
Nadine Labaki, Liban, USA 2018
Monument 
Jagoda Szelc, Polska 2018
Pewnego dnia 
Zsofia Szilagyi, Węgry 2019
Praziomek (dubbing) 
Chris Butler, Kanada, USA 2018
Schyłek dnia 
László Nemes, Węgry, Francja 2018
Vox Lux 
Brady Corbet, USA 2018
Wilkołak 
Adrian Panek, Polska, Holandia, Niemcy 2018
Wiosna Filmów: Synonimy 
Wiosna Filmów 2019
Navad Lapid, Francja, Izrael, Niemcy 2019
Wszyscy wiedzą 
Asghar Farhadi, Hiszpania, Francja, Włochy 2018
Złodziejaszki 
Hirokazu Koreeda, Japonia 2018
Żniwa 
Etienne Kallos, RPA, Francja, Grecja, Polska 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.